Sokkal biztonságosabb
internetes vásárlások

A Citibank - Magyarországon elsőként bevezette az ingyenes internetes biztonsági kód szolgáltatást hitelkártya-birtokosai részére

 

Mit jelent az Internetes biztonsági kód?

Az Internetes biztonsági kód segítségével az internetes vásárlások sokkal biztonságosabbá tehetők, mivel minden egyes, a rendszerhez csatlakozott webáruházban és weboldalon történő vásárlást egy SMS-ben küldött egyedi kóddal kell jóváhagyni.
Ezeket a honlapokat az alábbi logók azonosítják:



Így, ha valaki birtokába jut az Ön kártyájának adataihoz, a mobiltelefonjára küldött biztonsági kód ismerete nélkül nem tudja végrehajtani az internetes vásárlást. Az internetes biztonsági kóddal csak a rendszerhez csatlakozott webáruházakban illetve weboldalakon lehet vásárolni. Ha a webáruház vagy weboldal nem csatlakozott a rendszerhez, akkor a vásárlás folyamata semmiben sem különbözik az eddig megszokottól, tehát nem kell internetes biztonsági kódot megadnia a vásárláshoz, csak a kártya adatait.

Nincs még beállítva Önnek az internetes biztonsági kód, de szeretné igényelni? Kérjük, hívja a CitiPhone Banking telefonos ügyfélszolgálatot (06 40 24 84 24).

Az Internetes biztonsági kód előnyei

  • egyedi, dinamikus kód
  • csak Ön tudhatja a kódot
  • egyszerűen, SMS-ben érkezik a kód
  • ingyenes szolgáltatás
  • sokkal biztonságosabbá teszi az internetes vásárlásokat
  • nagyobb védelmet biztosít az illetéktelen kártyahasználatból eredő online csalások ellen

Hogyan működik az Internetes biztonsági kód?

Amennyiben beállításra került Önnek a szolgáltatás, a vásárláshoz szükséges internetes biztonsági kódot a megadott mobiltelefonszámra küldött SMS-ben kapja meg, ha a rendszerhez csatlakozott valamely webáruházban vagy weboldalon vásárol. Az így kapott kódot a fizetés jóváhagyásakor kell megadnia. Helyes internetes biztonsági kód nélkül a vásárlás sikertelen lesz.

Ha Önnek még nem került beállításra, de szeretné igényelni az internetes biztonsági kód szolgáltatást, kérjük, hívja a CitiPhone Banking (06 40 24 84 24) telefonos ügyfélszolgálatot!

Az internetes biztonsági kód legkésőbb a regisztrációt követő 2. munkanapon kerül aktiválásra.

Az internetes biztonsági kód használatához és megfelelő működéséhez elengedhetetlen, hogy nyilvántartásunkban mindig az aktuális mobiltelefonszáma szerepeljen. Kérjük, ne feledje jelezni a CitiPhone Banking telefonos ügyfélszolgálaton, ha megváltozott a mobiltelefonszáma!

Így tud vásárolni a webáruházakban és weboldalakon:

internetes biztonsági kód a gyakorlatban

Gyakori kérdések és válaszok

Melyik Citibank hitelkártyánál működik az Internetes biztonsági kód?

Minden Citibank által kibocsátott hitelkártyatípus esetében beállítható a szolgáltatás.


Társkártya-birtokosoknál él-e az Internetes biztonsági kód szolgáltatás?

Igen, a társkártya-birtokosok számára is elérhető az Internetes biztonsági kód. Ha Önnek még nem került beállításra az Internetes biztonsági kód, kérjük, hívja a CitiPhone Banking (06 40 24 84 24) telefonos ügyfélszolgálatot, ahol bankáraink beállítják a hitelkártyájára ezt az internetes vásárlásoknál nagyobb biztonságot eredményező szolgáltatást. Az Internetes biztonsági kód legkésőbb a regisztrációt követő második munkanapon működik.


Hol vásárolhatok az Internetes biztonsági kóddal?

Az Internetes biztonsági kód segítségével csak a rendszerhez csatlakozott webáruházakban és weboldalon lehet vásárolni. A csatlakozott kereskedők száma folyamatosan növekszik, ezeket a webáruházakat és weboldalakat onnan lehet felismerni, hogy ezek a logók szerepelnek a oldalaikon:

Ha a webáruház vagy weboldal nem csatlakozott a rendszerhez, akkor a vásárlás folyamata semmiben sem különbözik az eddig megszokottól, tehát nem kell Internetes biztonsági kódot megadnia, csak a kártya adatait. Az ilyen típusú vásárlásoknál Bankunk nem is küld Internetes biztonsági kódot.


Mindegyik mobiltelefon képes fogadni az Internetes biztonsági kódot vagy csak az ún. okos telefonok?

Bármelyik mobiltelefonra tudjuk küldeni Internetes biztonsági kódot, hiszen az SMS üzenetben érkezik. A legfontosabb, hogy a Citibank nyilvántartásában mindig a legaktuálisabb mobiltelefonszám szerepeljen.


Mi történik, ha nincs nálam a mobiltelefonom, amikor interneten szeretnék vásárolni?

A CitiPhone Banking telefonos ügyfélszolgálaton (06 40 24 84 24) megadhat új mobiltelefonszámot, amelyre el tudjuk küldeni az Internetes biztonsági kódját. Azonban gondoskodjon arról egyszeri alkalom esetén, hogy a saját Bankunknak megadott telefonszámot visszaállíttassa a tranzakció megtörténte után.


Honnan ismeri fel a csatlakozott webáruház vagy weboldal, hogy a kártyás vásárlásoknál az Internetes biztonsági kód használata szükséges?

Minden olyan hitelkártyaszámot, amelynél használható az Internetes biztonsági kód, a kibocsátó kártyatársaság regisztrált. A tranzakció során innen azonosítja be a csatlakozott kereskedő által működtetett webáruház vagy weboldal, hogy kérjen-e Internetes biztonsági kódot vagy sem.


A kereskedő tudja, hogy milyen Internetes biztonsági kódot kaptam az SMS-ben?

Nem, az adott webáruházat vagy weboldalt működtető kereskedő soha nem tudja az Internetes biztonsági kódot, azt csak az internetes felületen kell és szabad megadnia. Soha ne mondja el az SMS-ben kapott Internetes biztonsági kódot, az kizárólag az erre szolgáló képernyőn adható meg egyszeri alkalommal.


Mikor (mennyi idő alatt) kapom meg az Internetes biztonsági kódot?

Az Internetes biztonsági kód általában nagyon rövid időn belül megérkezik SMS-ben a mobiltelefonjára. Ha pár percen belül nem kapja meg, akkor a kód megadására szolgáló internetes felületen, az "SMS újraküldése" gomb megnyomásával kérheti a kód ismételt elküldését. Ebben az esetben Internetes biztonsági kódot újra elküldjük. Ha ekkor sem érkezne meg az Internetes biztonsági kód, kérjük, győződjön meg arról, hogy esetleges mobiltelefonszám-változásáról a Citibankot is megfelelően tájékoztatta. Amennyiben Bankunknál bejelentett mobiltelefonszáma helyes és az adott internetes oldal is működik és Ön mégsem kapta meg a szükséges SMS-t, kérjük, hívja a CitiPhone Banking telefonos ügyfélszolgálatot (06 40 24 84 24), ahol munkatársaink az Ön segítségére lesznek az Internetes biztonsági kóddal kapcsolatban.


Hogyan tudom elérni, hogy ne kapjak Internetes biztonsági kódot a jövőben?

Saját biztonsága érdekében javasoljuk, hogy ne mondja le a szolgáltatást! Az Internetes biztonsági kód az online, internetes vásárlások során egy olyan plusz azonosítási és biztonsági lehetőség, ami lényegesen csökkenti a visszaélésekből eredő kockázatot, így nagyobb védelmet biztosít Önnek az interneten történő vásárlásakor. Ha mégis úgy dönt, hogy nem kíván a jövőben Internetes biztonsági kódot tartalmazó üzenetet kapni, kérjük hívja a CitiPhone Banking telefonos ügyfélszolgálatot
(06 40 24 84 24). A lemondást követő 2. munkanapig Ön továbbra is csak az Internetes biztonsági kóddal tud az interneten vásárolni.


Ha az Internetes biztonsági kód szolgáltatásra már regisztráltam és az aktiválás is megtörtént, kizárólag az Internetes biztonsági kóddal tudok vásárolni?

Azokban a webáruházakban és weboldalakon igen, amelyek csatlakoztak a rendszerhez. A nem csatlakozott webáruházak és weboldalak továbbra sem kérnek Internetes biztonsági kódot, így a vásárlás folyamata semmiben sem különbözik az eddig megszokottól, tehát nem kell Internetes biztonsági kódot megadnia a vásárláshoz, csak a kártya adatait.


Mennyibe kerül az Internetes biztonsági kód használata?

Teljesen díjmentes.


Megváltozott a mobiltelefonszámom, de nem tájékoztattam erről a bankot. Ilyenkor mi a teendő?

Kérjük, hogy minél előbb hívja a CitiPhone Banking telefonos ügyfélszolgálatot (06 40 24 84 24) és adja meg az új telefonszámát, hogy rendszerünkben rögízteni tudjuk és jövőben erre a számra kaphassa meg a szükséges Internetes biztonsági kódot.


Mi történik, ha ellopták a hitelkártyámat vagy megváltozik a hitelkártyám száma?

Nincs az Internetes biztonsági kód szolgáltatással kapcsolatosan további teendője, az új hitelkártyáján ugyanazok a beállítások elérhetők, mint régi hitelkártyáján.


Mi történik, ha lejár a hitelkártyám érvényessége, ezért új kártyát kapok?

Nincs az Internetes biztonsági kód szolgáltatással kapcsolatosan további teendője, az új hitelkártyáján ugyanazok a beállítások elérhetők, mint régi hitelkártyáján.


Hol találom a CVC2/CVV2 kódot a kártyán?

A három jegyből álló ellenőrző szám a kártya hátoldalán, az aláírás panelre van nyomtatva.


Beállításra került a hitelkártyámon az Internetes biztonsági kód használata, de internetes vásárláskor mégsem kellett megadni az Internetes biztonsági kódot.

Ha a webáruház vagy weboldal, ahol vásárolni szeretne, nem csatlakozott a rendszerhez, a vásárlás Internetes biztonsági kód nélkül történik. Ebben az esetben nem is kap Internetes biztonsági kódot tartalmazó SMS üzenetet. Csak akkor kell megadnia az Internetes biztonsági kódot, amit SMS-ben kap, ha olyan webáruházban és weboldalon vásárol, amelyik csatlakozott a rendszerhez.